Veel gestelde vragen
In de veel gestelde vragen vindt u antwoord op enkele van de meest voorkomende vragen. U kunt de top 10 doorbladeren of navigeren door de categorieën in de rechterkolom. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met uw lokale installatiepartner.
Meest gestelde vragen
Uw afspraakcode kan om verscheidene redenen niet (goed) werken. (1.) U kunt mogelijk te laat zijn om uw afspraak te wijzigen. Dit kan tot 48 uur voor aanvang van de afspraak. (2.) Het kan zijn dat u een type- of leesfout heeft gemaakt. Controleert u de code dan nogmaals. (3.) Daarnaast kan het zijn dat wat u invoert geen afspraakcode is. De afspraakcode is altijd vermeld als afspraakcode in de brief en bestaat uit 9 tekens, zowel cijfers als letters.
Komt u er niet uit? Neemt u dan contact op met uw lokale installatiepartner. Doet u dit digitaal? Vermeld dan uw afspraakcode en adres.
U heeft waarschijnlijk een brief gekregen met het adres van deze website. Daarin staat ook de naam vermeld van de lokale installatiepartner die bij u langs komt. Mocht u die brief zijn kwijt geraakt of om een andere reden niet zeker weten met wie u contact op kunt nemen, dan kunt u het beste bellen met Energiewacht op het telefoonnummer 053-8528030. U kunt uiteraard ook een e-mail sturen naar meterafspraak@energiewacht.nl met vermelding van uw adres en naam.
De omwisseling van een meter door een slimme variant neemt enkele uren in beslag. Wanneer er geen afwijkende omstandigheden worden aangetroffen zijn wij binnen dit tijdsbestek de klus afronden.
Liander werkt voor de vervanging van meters door slimme varianten samen met een twee installatiepartners. Dit zijn Energiewacht en Kemkens. Afhankelijk van uw locatie in Nederland komt één van deze partners bij u langs om een slimme meter te plaatsen. Meer weten? Lees dan verder op de website.
Nederland is erg groot en divers. Daardoor moeten er vele slimme meters worden geplaatst in sterk verschillende situaties. De lokale installatiepartners hebben de juiste ervaring, expertise en capaciteit om deze grote klus te klaren. Zij zijn bovendien bekend met de lokale gebruiken.
Het kan altijd voorkomen dat er wat mis gaat. Dat vinden wij zeer vervelend. Om uw klacht op te lossen verwijzen wij u graag door naar uw lokale installatiepartner. Vermeld u alstublieft uw naam, adres en (wanneer mogelijk) uw afspraakcode.